iOS 10 – probleme și soluții
Ultima versiune a sistemului de operare de la Apple, iOS 10, a fost lansată recent și totuși mai este de lucrat la ea. Cele mai mari îmbunătățiri schimbă modul în care utilizatorii folosesc device-urile lor. Poți transforma felul în care scrii și trimiți mesaje, interacționezi cu notificările și modul în care îl folosești pe Siri în aplicații.
Noua versiune de iOS a fost testată de către public în versiunea beta înainte de a fi lansată oficial. Totuși, deși a fost testată înainte de lansare, celor de la Apple tot le-au scăpat câteva probleme. Din fericire, făcând versiunea beta disponibilă pentru public înainte de lansare, a adus ca rezultat descoperirea mai multor bug-uri, glitch-uri hardware și software, oferind șansa celor de la Apple să le rezolve înainte de a fi lansat oficial.
Cu acestea fiind spuse, exista mereu un loc unde poți găsi informații despre aceste probleme și aici intervenim noi.
Descărcarea bateriei
Descărcarea excesivă a bateriei este o problemă pentru unii utilizatori de iOS 10, precum și ale versiunilor anterioare, chiar și atunci când device-ul este folosit normal. Problema nu este una universală, unii utilizatori susținând că bateriile lor se comporta în mod normal, dar dacă folosim iOS 10, ar trebui să ne așteptăm ca bateria să se descarce mai repede. Forumurile Apple sunt pline de persoane care se plâng că device-urile lor se închid de tot atunci când bateria ajunge la 30 de procente, sau că se descarcă rapid de la 80-90% pana la 25%. Indicatorul bateriei, uneori scade la 1%, apoi se închide. În alte cazuri, dacă telefonul are peste 30% baterie și îl închizi, s-ar putea să nu se mai deschidă decât dacă este pus la încărcat.
Dacă telefonul tău se închide atunci când ajunge la 30%, conectează-l la încărcător și deschide-l din nou, sau efectuează un restart înainte de a se închide.
Posibile soluții:
- Înstalează ultima versiune de iOS 10
- Dezactivează funcția Raise to Wake. Unii utilizatori susțin ca ajuta acest lucru. Pentru a face asta mergi la Settings>>Display& Brightness și dezactivează Raise to Wake.
Raise to Wake nu funcționează
iOS 10 are implementata o funcție foarte interesant și anume Raise to Wake, care face exact ce te-ai fi așteptat. Atunci când ridici telefonul, ecranul se va aprinde in mod automat. Conform unora de pe forumurile Apple, aceasta funcție a încetat să mai funcționeze sau nu este disponibilă.
Posibile soluții:
- Aceasta funcție nu este atât de răspândită. Dacă folosești un iPad pro, Raise to Wake nu va funcționa deoarece aceasta funcție este disponibilă deocamdată pe iPhone 7, 7 plus, 6S ,6S Plus și SE, și device-urile care au coprocesorul de mișcare M9 înăuntrul chip-ului A9.
- iPad pro are acest chip însă din diferite motive nu beneficiază de aceasta funcție. Dacă folosești unul din device-urile menționate mai sus, asigură-te că funcția Raise to Wake este activă. Pentru a verifica mergi la Settings>>Display & Brightness și activează Raise to Wake dacă este dezactivată.
Aplicația Mail nu funcționează
După update-ul la iOS 10, conturile de email folosite în aplicația mail au încetat să mai primească mail-uri noi, afișând un mesaj de eroare care susține că parola este incorectă sau, mail-urile nu pot fi citite. Introducând parola din nou nu va rezolva problema și nici nu va preveni apariția erorii.
Posibile soluții:
- Mergi la Settings>>Mail, și la secțiunea Conversații dezactivează Completare conversații.
- Sterge toate conturi de email afectate și reintrodu din nou. Mergi la Settings>>Mail>>Conturi și apasă pe contul pe care dorești să îl ștergi. Apasă Delete Account din partea de jos a paginii. Pentru a introduce un cont nou apasă pe Adauga Cont.
Glitch: Siri se activează când încerci sa deblochezi device-ul
iOS a introdus un nou mod de a debloca iPhone-ul tău utilizând butonul Home. Totuși, folosind această metodă, există posibilitatea ca să nu se deblocheze device-ul ci să se activeze Siri. Pentru a fi sigur, verifică setările Siri din nou.
Posibile soluții:
- Mergi la Settings>> Siri și dezactivează opțiunea Siri On the lock screen dacă este activă.
- Este posibil ca tu să ții apăsat butonul Home prea mult. Este nevoie doar de o apăsare pentru a debloca ecranul. Dacă vei apasă de mai multe ori s-ar putea să îl activezi pe Siri dacă opțiunea de mai sus este activată.
- Dacă ai TouchID activat, mergi la Settings>>General>>Accessibility>>Home Button și activează Rest Finger. Aceasta opțiune îți permite pur și simplu să așezi degetul pe buton și acesta îți va citi amprenta fără a mai apasă pe buton. Dacă aceasta nu funcționează imediat după activare, efectuează un restart al device-ului tău.
„Hey Siri” nu funcționează după update-ul la iOS 10
După update-ul la iOS 10, pe forumurile Apple, au apărut multe plângeri din partea utilizatorilor cum că orice încercare de a utiliza comanda vocala „Hey Siri” a eșuat. Totuși, Siri poate fi folosit prin apăsarea mai lunga a butonului Home.
Posibile soluții:
- Mergi la Settings>>Siri și asigură-te că opțiunea „Hey Siri” este activată.
- Dezactivează Siri și „Hey Siri” complet și efectuează un restart al device-ului tău. Activează Siri și setează din nou „Hey Siri”.
- Încearcă să îți resetezi setările mergând la Settings>>General>>Reset>>Reset All Settings. Apoi, setează Siri din nou.
- Dacă ai Bluetooth activ, dezactivează-l și încearcă Siri din nou. Un utilizator a descoperit ca dacă ai setat „Hey Siri” pe iPhone și pe iPad, va funcționa doar dacă device-urile sunt separate. Atunci când sunt unul în apropierea celuilalt doar unul va raspunde la comanda vocala. Însă, când sunt separate, ambele vor raspunde individual.
Update-ul la iOS 10 nu este posibil
La fiecare update iOS, unii utilizatori iOS au întâmpinat nefericita problemă de a nu putea efectua update-ul la iPhone-ul sau iPad-ul lor utilizând datele mobile sau Wi-Fi. Pe forumurile Apple au apărut câteva discuții cu privire la această problemă. Din fericire sunt și câteva explicații pentru această problemă și câteva soluții.
Posibile soluții:
- Nu toate device-urile iOS sunt compatibile cu iOS 10. Dacă folosești un model mai vechi de iPhone mai vechi decât iPhone 5, un iPad mai vechi decât iPad mini 2, sau un iPod Touch mai vechi de iPod generația a 6-a, nu vei putea instala update-ul.
- Dacă vei încerca să efectuezi un update de îndată ce a fost lansat, s-ar putea să eșuezi din cauză că foarte mulți utilizatori încearcă să efectueze update-ul în același timp. Așteaptă un pic și încearcă din nou.
- Dacă nu ai reușit să instalezi update-ul, mergi la Settings>>General>>Software Update pentru a efectua update-ul manual.
- Dacă update-ul eșuează, atunci ai nevoie de mai mult spațiu pe device-ul tău. Șterge aplicațiile pe care nu le folosești, muzică și alte conținuturi pentru a elibera spațiul de care ai nevoie. Mergi la Settings>>General>>Storage & iCloud Usage>>Manage Storage și vezi ce poți șterge.
- O alternativă ar fi să instalezi update-ul prin iTunes. Verifica dacă ai ultima versiune de iTunes. Deschide iTunes și conectează device-ul iOS. Selectează din partea de sus device-ul, Summary din partea stânga și apasă pe butonul Check for update.
- Dacă a început instalarea update-ului dar s-a blocat, efectuează un restart al device-ului tău ținând apăsat butoanele Power și Home in același timp preț de câteva secunde.
- Dacă a început instalarea update-ului dar a apărut o eroare, mergi la Settings>>General>>Storage & iCloud usage>>Manage Storage. Apasă pe update-ul iOS și apoi Delete. Apoi, mergi la Settings>>General>>Software Update pentru a începe din nou instalarea, sau încearcă folosind iTunes.
Duplicate ale pieselor și playlist-urilor in iOS 10
După update-ul la iOS 10, câțiva utilizatori au descoperit copii ale melodiilor, ale albumelor și playlist-urilor pe device-urile lor. Această problemă afectează muzica, însă nu și cea cumpărată și descărcată prin intermediul Apple Music, și duplicatele ocupă spațiul adițional pe device.
Posibile soluții:
Conectează device-ul la iTunes și sincronizează din nou. Dacă duplicatele apar in librăria iTunes, urmează pașii de la Apple suport pentru a le indentifica și pentru a le șterge. O altă metodă, deși e una mai complicată, este să ștergi fiecare piesă și playlist în parte.
- Găsește track-ul sau playlist-ul pe care dorești să îl ștergi și apasă pe butonul cu trei puncte din dreapta, și apasă Delete. Sau, după ce ai indentificat ce dorești să ștergi, glisează de la dreapta la stânga și apasă Delete.
- Totodata poți să ștergi toată muzica din device, și apoi sincronizează device-ul tău cu ajutorul lui iTunes. Pe device-ul tău, mergi la Settings>>General>>Storage & iCloud Usage>>Manage Storage>>Music, apoi gliseaza de la dreapta la stânga la All Songs și apasă Delete.
Nu te poți conecta la PC sau Mac utilizând iTunes
O problema serioasă au întâlnită unii utilizatori ce și-au efectuat update la iOS 10 și anume că device-urile lor nu sunt recunoscute de către PC sau Mac. Alte device-uri ce nu au efectuat update la iOS 10 au fost recunoscute fără nici o problemă.
Posibile soluții:
Asigură-te că folosești ultima versiune de iTunes. În iTunes, poți vedea folosești mergând la Help>>About iTunes. Poți descărca ultima versiune de iTunes de pe site-ul oficial sau lansând aplicația Apple Software Update de pe computer-ul tău sau mergând la Help>>Check for Updates în iTunes. Restart iTunes după ce update-ul a fost finalizat pentru a te asigura că totul este instalat și că funcționează în parametrii. În funcție de device-ul tău iOS, s-ar putea că acesta să fie deblocat înainte de a fi conectat la iTunes.
Aici vei găsi câteva trucuri care îți vor face viața mai ușoară cand vei folosi iOS 10.